Het is zover!

27 juli 2018 - Schiphol, Nederland

Na maanden wachten, weken aftellen, dagen voorbereiden en uren gevuld met inpakstress is het echt zover! WIJ GAAN NAAR ZUID - AFRIKA!

Vanmorgen, rond een uur of 6, klonken de wekkers zowel in Assendelft als in Wormerveer. Na alle laatste zaken geregeld te hebben, snel nog even terug gerend te hebben naar de slaapkamer om vergeten dingen mee te nemen, hebben we afscheid genomen van het thuisfront. Knuffelen met broers, zussen, puppy's en achtergebleven ouders, vertrokken wij naar Schiphol. Hier aangekomen, en onze koffers gedumpt te hebben, wat nog even duurde door een technisch probleempje (de band vond het ook warm en nam pauze), hebben we ook nog afscheid genomen van onze lieve en zorgzame familie en van de camera. Oeps! Foutje! Die moest natuurlijk mee, weer even terug rennen en daarna met een gerust hart door kunnen lopen naar de douane.

De douane... Altijd een hele onderneming waar je lang op moet wachten. Althans, dat dachten we. Door een nieuw systeem op Schiphol, was het niet nodig om vloeistoffen en electronica uit de tassen te halen. Onze douane controle verliep dus super snel en en bijna geheel vlekkenloos op de inmiddels standaard controle door middel van fouilleren en spannende onderzoekjes (we hebben geen idee waarvoor precies) op een tas.

Nu met een heerlijk kopje koffie en een verlaat ontbijt rustig even aan het wachten op vertrek. Nog 75 minuten en wij kunnen zeggen: Dag, Dag Nederland! HALLO ZUID - AFRIKA! Dat is als onze tradiotionele vertraging uitblijft.

Wij hebben er onwijs veel zin in en beloven jullie dat onze volgende post wat langer is en meer weergeeft van onze reis en het land!